perjantai 1. toukokuuta 2020

Koronavappu

Mä en yleensäkkään tykkää vappuna heilua missään koskenrannassa räkäkännissä ja sammua johonkin ojaan.
Eli tämä vappu sopii meikäläiselle oikein hyvin.
Tykkään kerrankin olla vaan kotona ja vaan elää hetkessä.
Pakko kysyä jengiltä. Ootteko koronan aikana alkanut harrastaa meditointia joogaa tms?
Meikäkin vois alkaa harrastaa jotain sellasta... On ollut meinaan vakavasti harkinnassa.
Ja oon miettinyt jos alkaisi taas kirjoittaa tota omaa elämän kertaa.
Se on jäänyt vähän vaiheeseen mutta jollain tasolla tämä pysähtyminen ja jne saa mun kynäni sauhuaan. :D

Miten te ootte nyt viettäneet vappua?
Mä oon tyyliin 24\7 kytännyt Viaplayta sekä kattonyt Netflixiä. KERRANKIN ON ollut aikaa katsoa niitä.
Tää on mun mielestä ihanaa pysähtymistä elämänsä ja ajatusten äärelle.
Välillä tulee niitä huonojakin ajatuksia mutta sitten kun vaan alkaa tekemään niitä omia mieleisiä juttuja. Esim alkaa kokkaileen tai kuunteleen hyvää äänikirjaa niin se pahin kärki siitä ahdistuksesta
tavallaan lähtee.
Oon kiinnittänyt myös jännään asiaan huomiota tällein vappuna.
Sää on aina aika harmaa sekä pikkasen saattaa paistaa aurinko. Mutta muistanko väärin niin viime vappuna sato ihan kaatamalla?

Mulle on tullut hirvee inspis leipoo jotain keto tai karppityylistä ehkä mieluiten suolaista juttuu. Hmm en vaan keksi että mikä!
Onkohan esim kasvisversioo kinkkupiirakasta? Laittais seitania esim sen kinkun tilalle.

Oon  keksinyt muuten oman juustokakun ohjeen saa kokeilla jos haluaa.

Tummasuklaa juustokakku

Pohja
Proteiinipatukoita rapeita 6kpl.
Ja voita niin paljon että seoksesta tulee tasainen. Sanoisin että noin 40-50g
Mantelijauho

Täyte

Vaniljakastiketta Outly 1 purkki
80pros suklaata
3-4 liivatelehteä
Ja steviaa oman maun mukaan
Tuorejuustoa 2 purkkia.

Tee ensin pohja. Murskaa proteiinipatukat itse käytin  Nicksin piparkakku makua.
Sitten laita seos muovikulhoon. Ja sulatettu voi päälle. Sekoita tasaiseksi ja laita
jauhoitettuun ja voideltuun juustokakkuvuokaan.

Ja jääkaappiin siksi aikaan kun teet täytteen.
Sulata suklaa kattilassa joko haude tai normi menetelmällä.
Kun suklaa on jäähtynyt niin laita se vaniljakastikkeen sekaan ja sekoita. Ja lisää tuorejuusto.
Laita likoomaan liivatelehdet ja sen jälkeen kattilaan 2 ruokalusikallista vettä ja laita liivatelehdet sinne sekaan.
Kun vesi hieman kiehahtaa niin ota seos pois. Ja kaada ohuena nauha seos täytteen sekaan.
Ja laita täyte pohjan päälle.
Annoin kakun olla noin 3-4 tuntia pakkasessa ja avot! <3

 Aloitin seuraan muuten sellaista sarjaa Netflixistä kuin Zoo. Vaikuttaa lupaavalta tälleen 2 jakson jälkeen...
Jos mun pitäs kertoo top5 sarjat ne ois
1.Rahapaja
2. Blacklist
3. Once upon a time
4. True Blood
5. Breaking bad

Ihanaa vappuu teille mussut <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti