perjantai 1. toukokuuta 2020

Vaiettu aihe

Mä oon pitkään miettiny että kirjoitan tästä aiheesta.
Parisuhde väkivalta.
Se on niin yleistä kaikki sanoo mutta se häpeä mikä siitä seuraa jos sanon hei se hakkas mua!
Mä oon kokenut väkivaltaa lapsesta saakka. Ja oon tosi paljon käsitellyt niitä asioita. Ja ilman apua en niistä olisi selvinnyt.
Parisuhde väkivalta tuhoaa sisältä moneksi vuodeksi.
Se tuhoaa sut niin että et usko enään itseesi etkä muihin ihmisiin.
Eli alat rakentaa itseäsi pienistä palapelin palasista taas uudestaan.
Mun kohdalla ero oli suunnaton helpotus silloin vuosia sitten.
Mä pelkäsin että jonain päivänä mä muserrun ja sitten mua ei vaan jollain konstilla ole.
Mutta olin päättänyt päättää suhteen. Mun suhteessa oli kuristaminen, huutaminen sekä päällä lyöminen ns normaalia parin vuoden ajan....
Jos tiedät jonkun joka kokee parisuhteessaan väkivaltaa niin on yksi vastaus miten sen ratkaisee. Ero.
Ei ole mitään muuta vaihtoehtoa...
Minäkin luulin, että ihmiset muuttuu mutta kaikki ei muutu.
Mä oon saanut rakentaa itsetuntoni uudestaan sekä luoton muihin ihmisiin kovalla työllä.
Koska traumatisoitunut ihminen on mieleltään mielestäni hyvin hauras.
Musta ei varmasti päälle päin uskoisi mitä mun ns sisäisessä maailmassa tapahtuu mutta jos mä en ois taistellut siitä suhteesta pois monta vuotta sitten mä oisin pitkässä niemessä. Se on fakta.
1.Ensimmäiseksi kun pääset siitä ihmisestä eroon niin sun pitää katkaista välit. Heti.
2. Sen kaikkien ystävien kanssa et saa olla tekemisissä
3. Alat hankkia keskustelu apua
4. Mahdollinen tukiverkosto käyttöön
5. Teet niin paljon asioita mistä tykkäät että pysyt järjissäsi.
6. Puhu mitä sinulle on tehty ♥️
7. Se auttaa sinua ♥️

Jokainen nainen on arvokas ja mies. Ja kehenkään koskemattomuuteen ei saa kajota. ♥️

Sini ♥️

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti